Kehokuurin jälkipuinti

Tänään sunnuntaina on viimeinen päivä kehokuuria! 28 päivää hyvin tarkalla ruokavaliolla ja puhdistavilla tuotteilla – nyt on kunnon voittajafiilis! Jess! Selvisin tästäkin koitoksesta hengissä, vaikka välillä meinasi usko loppua touhuun. Sanotaanko, että en ihan hetkeen tahdo syödä pellavan- ja auringonkukansiemeniä. Samoin soija ja tofu, kaikki kiintiöt tuli täyteen.. 😀

Olo kuurin jälkeen on kyllä todella hyvä ja tää antoi hyvän potkun jatkaa mun hyvinvoinninvuotta 2018! Huomaan muutokset etenkin ihossa ja muutenkin kropassa. Sain hyvää motivaatiota alkaa kiinnittää vielä enemmän huomiota mun ruokailuun ja etenkin siihen monipuolisuuteen. Kuukauden jälkeen mun päässä vaan pyörii uusia ideoita aterioiden suhteen ja oon kuolannut kaikkia ihania reseptejä. Etenkin oon kaivannut sushia, oliiveja, herkkusienipastaa ja sitten näin talvella lämmittävän tulista linssikeittoa. *kuolaa*

Mieliteot oli välillä todella pahat, että meinasi alkaa ihan kiukuttaa. 😀 Etenkin näin näyttöjen jälkeen olisi kaivannut sen lasin viiniä. Tipaton tammikuu meni siis tässä samalla ihan huomaamatta. Alkuun ruoka maistui mauttomalta ilman suolaa, mutta ostin aina vaan ronskisti erilaisia mausteita ja  yrttejä. Oon kuitenkin tottunut käyttämään soijakastiketta ja luomu kasvisliemikuutioita, joissa molemmissa on suolaa, soijakastikkeessa vielä aika reilusti. Soija ja tofu sellasenaan kun on ihan pyyhekumia. 😀

Sokeria en oikeastaan koe missään vaiheessa kaivanneeni. Vihreiden päivien aikaan se yksi hedelmä päivässä tuntui täyttävän sen pienen sokerin tarpeen. Olen muutenkin aina ollut enemmän suolaisten herkkujen perään, vege suklaat ja jäätelöt on mun ainoa heikkous.

Miten tästä jatketaan?

Mulla on ajatuksena siirtyä vähitellen mun normaaliin ruokavalioon. Kuitenkin nyt kuurista inspiroituneena haluan kiinnittää vielä enemmän huomiota terveellisyyteen ja vähentää niitä nopeita vaihtoehtoja. Olen välillä ollut arkena todella huono laittamaan ruokaa, koska se mukamas vie liikaa aikaa. Todellisuudessa terveellisen ruuan laittaminen on mun mielestä todella nautinnollista. Aattelinkin nyt alkaa kokoamaan näitä mun kuolaamiani reseptejä ja toteuttaa niitä monipuolisesti.

Tulen noudattamaan seuraavan 3kk aikana joitakin kuurilla annettuja ohjeistuksia. Sieltä löytyi hyviä keinoja, miten palautua juhlien ja herkuttelujen jälkeisistä olotiloista ja saada kroppa taas puhdistettua. Olen miettinyt pitäväni helmikuun vielä aika holittomana, koska en heti tahdo mennä myrkyttämään kroppaani just kun sain sen puhdistettua monen vuoden moskasta. 😀 Ennen kesää pidän vielä sen kahden viikon D-Drink kuurin.

Mun palkinto maanantaille! En oo aiemmin maistanut kookosjugua.

Opin kuurilla myös kuinka tärkeää ruokailun säännöllisyys on. Mieluummin syö pienempiä aterioita pitkin päivää, se ainakin tuntui itselleni toimivan. Energiatasoni on huomattavasti korkeammat ja sellainen sumuisuus päästä on kadonnut. En ole kuurin aikana kärsinyt iltapäiväväsymyksestä läheskään niissä määrin mitä yleensä. Lounas on siitäkin syystä hyvää pitää ravitsevana, mutta kevyenä.

Suosittelen kuuria kaikille, jotka haluaa saada potkua esimerkiksi painonhallintaan tai terveellisempiin elämäntapoihin. Vaikka alku on todella vaikeaa ja eka viikko voi saada jo toisiin ajatuksiin niin usko pois – se on sen arvoista! Tänään kun on päivä 28/28 kuuria takana, niin voin olla ylpeä itsestäni. Selvisin siitä ja nyt voin ottaa nämä kuukauden aikana opitut käytännöt arkeen, unohtamatta kuitenkaan myös nauttia elämästä. 🙂

Terveellisempää huhtikuuta!


Inspiroiva kuva lainattu netistä:  https://quotlr.com/image/4529

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Name and email are required